Looking For Anything Specific?

Responsive Advertisement

Review Internasional

Responsive Advertisement

Semakin kuat seperti yang dilihat! 

Pernah terfikir apa yang diperlukan untuk menghidupkan aksi-aksi yang berani ditayangkan di layar?

Dari pengejaran kereta berkelajuan tinggi dan tembak-menembak dan meletup hingga permainan pedang yang elegan dan pertarungan yang kejam, kami berlatarbelakangkan beberapa filem dan siri Netflix yang paling disukai di mana bintang-bintang itu sendiri menghadapi cabaran untuk membuat persembahan paling banyak - jika tidak semuanya - aksi sendiri.

Mary Elizabeth Winstead dalam Kate


Melanjutkan aksi blockbusternya, yang sebelumnya pernah membintangi Gemini Man dan Birds of Prey, Kate menandakan filem terbaru di mana Mary Elizabeth Winstead mengambil satu lagi siri aksi yang semakin kompleks sebagai pembunuh wanita dengan masa kurang dari 24 jam.

Untuk melakukan ini, Winstead mencatat latihan fizikal selama setahun sebelum menjalani penggambaran, mengerjakan latihan yang menggabungkan Jiu-Jitsu dan tinju. Untuk meningkatkan senapang, dia berlatih dengan pelatih senjata api Hollywood Taran Butler dan juga mendapat latihan langsung dari bekas penembak tepat tentera di Thailand.

NANTIKAN: Adegan pertarungan dapur Winstead dan pelakon Jepun, Miyavi, yang mereka lakukan tanpa aksi berganda dan merupakan salah satu urutan kegemaran pelakon filem yang paling digemari dan paling mencabar.

Ikuti aksi Mary Elizabeth Winstead dalam Kate kini tayang di Netflix!

Henry Cavill dalam The Witcher


Dalam perbualan dengan Sir Patrick Stewart, Cavill menyebut bahawa dia "selalu menikmati melakukan perkara fizikal" dan bekerja dengan Tom Cruise di Mission: Impossible - Fallout hanya berfungsi untuk menegaskan tekadnya untuk melakukan aksi sendiri ketika tiba waktunya untuk bekerja sebagai The Witcher.

"Saya rasa [melakukan aksi saya sendiri] adalah bahagian penting bagi watak," jelasnya. "Sekiranya penonton menonton Geralt di layar, mereka mesti percaya bahawa ini adalah saya. Sekiranya bukan saya, saya merasa seperti saya telah mengkhianati watak itu dengan cara tertentu, dan oleh itu saya mencuba dan melakukan seberapa banyak produksi yang membolehkan saya. "

Dikombinasikan dengan minat peribadinya untuk francais The Witcher, ini adalah usaha yang pasti membuahkan hasil, kerana urutan aksi Geralt sering dipuji sebagai beberapa sorotan siri ini.

NANTIKAN: Adegan pertarungan Blaviken yang ikonik, dan kembalinya Geralt dari Rivia ketika Musim 2 The Witcher tayang perdana pada 17 Disember.

‘Weir’ Sukollawat Kanaros dalam Bangkok Breaking


Dalam siri Thai yang akan datang, Weir melakonkan watak Wanchai, kedatangan baru di bandar yang bergabung dengan perkhidmatan penyelamatan jalan raya Bangkok. Dia segera mendapati dirinya terjerat dalam jaring rahsia gelap di samping seorang wartawan muda yang baru, menarik perhatian dari kekuatan kuat yang berusaha menghentikan mereka dari membongkar kebenaran.

Di samping menjalani latihan perkhidmatan penyelamatan untuk mempersiapkan diri untuk berperanan, semangat Weir yang sebenar untuk motosikal terbukti sangat berguna ketika dia menjalani penggambaran adegan aksi berkelajuan tinggi, yang dilakukannya tanpa aksi ganda.

NANTIKAN: Adegan di atas, yang menunjukkan Wanchai melaju dengan pantas ketika mengelak peluru dengan penuh semangat, Bangkok Breaking tayang perdana pada 23 September.

Chris Hemsworth dalam Extraction


Semasa dia meninggalkan aksi gila kepada para pakar, Hemsworth sangat terlibat dalam urutan aksi utama filem itu, The Oner, yang melibatkan 12 minit aksi tanpa henti yang difilemkan untuk tampil sebagai adegan sekali yang terus bergerak lancar.

Oleh kerana urutan epik adalah perkara pertama yang mereka rakamkan untuk filem ini, Hemsworth berlatih dengan pasukan aksi satu jam sehari sebelum menjalani penggambaran dan terus bekerja dengan mereka walaupun setelah produksi mulai mengemas dan menyempurnakan koreografi.

LIHAT: The Oner - urutan aksi berdurasi 12 minit dalam filem yang terdiri daripada banyak urutan mengejar, pertempuran senjata, pertempuran tangan-ke-tangan, dan banyak letupan. Dan ini akan membuat rahang anda jatuh - untuk memastikan dia menangkap intensiti laju jantung mengejar kereta, pengarah Sam Hargrave diikat dengan teliti ke kap kereta yang bergerak hingga 95 kilometer sejam dengan kamera di tangannya.

Ju Ji-Hoon dalam Kingdom


Apabila anda adalah putera mahkota yang diasingkan yang berusaha menyelamatkan kerajaan anda dari kiamat zombie, anda harus melakukan lebih banyak daripada sekadar berusaha untuk mengalahkan mayat hidup.

Siri yang penuh aksi ini memerlukan pelakon - termasuk Ju Ji-hoon, yang melakonkan watak Putera Mahkota Lee Chang - untuk tidak melakukan aksi kecil, yang mungkin mencabar kerana jumlah pelakon dan zombie yang terlibat dalam setiap adegan.

Menambah tahap kesukaran dalam penampilannya, banyak adegan pertarungan pelakon harus difilmkan dalam waktu lama untuk menangkap emosinya. Sebenarnya, dia teringat selepas penggambaran adegan pertarungan satu atap di Musim 2 di mana dia tiba-tiba kehilangan kekuatan di kakinya, jatuh jatuh, dan patah jari.

LIHAT: Putera mahkota dan tentera hidupnya membuat keputusan terakhir mereka melawan mayat hidup di tasik beku di hujung episode Musim 2.

Charlize Theron dalam The Old Guard


Memandangkan wataknya adalah salah satu dari empat pahlawan yang telah lama mati secara diam-diam melindungi umat manusia selama ribuan tahun, Theron harus kelihatan seperti dia telah menggunakan makmal seperti kapak selama ribuan tahun di samping membiasakan dirinya dengan pelbagai gaya pertempuran yang berbeza.

Pada bulan-bulan menjelang pengambilan gambar, aktris itu berlatih lima hari seminggu, melakukan campuran latihan kekuatan dan latihan tempur. Jadual mingguannya termasuk gerakan menarik, lontaran dan kerja senjata, di atas latihan seni mempertahankan diri yang merangkumi Iaido dan Kendo, seni permainan pedang Jepun; Silat, seni mempertahankan diri Melayu dengan hasil kerja jarak dekat; Kali, seni mempertahankan diri Filipina yang memfokuskan pada kerja tongkat dan pisau; Hung Ga Kuen, gaya seni mempertahankan diri Shaolin; begitu juga Wushu, Tae Kwon Do Korea, gusti Yunani-Rom, Judo, dan Jiu Jitsu.

LIHAT: Urutan pertarungan knock-em-down di pesawat, yang juga merupakan adegan pertama untuk penggambaran filem ini. Theron dan bintang bersama KiKi Layne telah berlatih secara berasingan, kemudian berkumpul sekitar dua minggu sebelum menjalani penggambaran untuk memperbaiki koreografi.

Ini pasti memberi kita lebih banyak penghargaan atas kerja keras dan koordinasi yang diperlukan untuk menghidupkan kerja keras! Tonton bintang-bintang ini dan rakan-rakan pelakon aksi mereka untuk beberapa aksi yang menggugah hati, hanya di Netflix.






Post a Comment

Previous Post Next Post